תפריט נגישות
שנה גודל טקסט וצבעים:
אתה נמצא כאן:

הנגשת מידע דרישות החוק

תקנות נגישות השירות פרק ב', תקשורת ומידע בשירות, תקנה 29

תקנות נגישות לשירות מחייבות את ספקי השירות לתת ללקוחות עם מוגבלות שירות נגיש. שירות נגיש כולל התאמה האמצעים בהם ניתן השירות לצרכיהם ויכולותיהם של אנשים עם מוגבלות.

תקנה 29 לתקנות נגישות השירות, עוסקת בהתאמה של מידע הנמסר לקוחות עיוורים ולקויי ראיה, חרשים ולקויי שמיעה, אנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות, מוגבלויות בתקשורת ועוד.

החל מחודש יולי 2015 חובה לספק מידע נגיש ללקוחות.

על מי חלה חובת הנגשת המידע

חובת הנגשת המידע חלה על כל מי שמספק שירות לציבור: רשויות מקומיות, רשויות ציבוריות, גופים פרטיים וגופים שאינם למטרות רווח כגון עמותות.

איזה מידע יש להנגיש

  • כל מידע שניתן אודות השירות (לדוגמא עלונים) ומידע שניתן במסגרת השירות (מכתבים, טפסים). מידע שנמסר באופן פרטני ללקוח או לאדם שמתעניין בשירות, או מידע כללי.
  • מידע הנמסר בכתב – מכתבים והודעות, טפסים, עלונים ופרסומים (למעט פרסומות).
  • מידע הנמסר בעל פה – פנים אל פנים או באמצעות הטלפון.
  • המידע ימסר ללקוח המבקש זאת, מיידית או תוך שלושה שבועות בהתאם למפורט בתקנות.
  • ברייל – כתב שסימניו מורכבים מנקודות מובלטות המאפשרות קריאה בעזרת מישוש.
  • קבצים דיגיטאליים נגישים – המאפשרים הקראה באמצעות מחשב PDF, Word, Plain text
  • קבצי קול – הקלטה של התכנים בפורמט דיגיטאלי כגון MP4.
  • הקראה אנושית.
  • דפוס נגיש – אותיות גדולות ומודגשות, גופן פשוט, קונטרסט, ללא רקע, נייר לא מבריק.
  • קבצים דיגיטאליים נגישים – המאפשרים הגדלה והקראה באמצעות מחשב PDF, Word, Plain text
  • המרה לשפה פשוטה – ניסוח התכנים בשפה פשוטה המותאמת לאנשים עם מוגבלות שכלית.
  • קבצי קול – הקלטה של התכנים בפורמט דיגיטאלי כגון MP4.
  • קבצי קול בשפה פשוטה.
  • הקראה אנושית.
  • תרגום לשפת הסימנים באמצעות מתורגמן מקצועי מטעם נותן השירות (לגבי שירות הדורש הידיינות מורכבת).
  • הסבר בשפה פשוטה.
  • שימוש בכתב לצורך התאמה ללקויי שמיעה, אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית וכדומה.

קישור לקובץ התקנות, מתוך אתר משרד המשפטים