תפריט נגישות
שנה גודל טקסט וצבעים:
אתה נמצא כאן:

מנועי חיפוש ואתרים נגישים

בניתם אתר חדש, השקעתם משאבים רבים באפיון, בעיצוב, בתכנות ובכתיבה. עכשיו הגיע הזמן להעלות אותו לאוויר. המשתמש החשוב ביותר שלכם הוא מנוע-החיפוש. הדירוג שתקבלו במנועי-החיפוש יקבע את מספר הגולשים שיגיעו לאתר שלכם. לכן, כבר משלב האפיון, עליכם לבנות את האתר כך שמנועי חיפוש יוכלו להגיע לכל העמודים הכלולים בו ולהבין במה הם עוסקים.

הקשיים שאיתם מתמודדים אנשים עם מוגבלות בעת שימוש באתרים דומים לקשיים שמנועי-חיפוש אמורים להתמודד איתם. לדוגמה, ”זַחְלָנֵי-חיפוש”, ממש כמו עיוורים, אינם יכולים ”לראות” אלמנטים לא-טקסטואליים כגון תמונות או סרטונים. כמו חירשים, הם אינם יכולים להבין קטעי שֵמַע (אודיו), וכמו כבדי-ראייה הם מקדישים תשומת-לב מיוחדת לגודל ולצבע של הגופנים. לפיכך, אתר נגיש הוא גם אתר קריא יותר למנועי-חיפוש.

יש התאמה גבוהה בין הנחיות הנגישות לאנשים עם מוגבלות לבין הנחיות התאמת אתרים למנועי-לחיפוש. כיוון שכך, אתרים נגישים מדורגים בצורה מיטבית במנועי-חיפוש. בפרויקטים רבים שליווינו דיווחו הלקוחות על עלייה משמעותית (בין 5%-10%) במספר הכניסות לאתר ממנועי-חיפוש בעקבות תהליך ההנגשה. לפניכם טבלה המשווה בין ההמלצות לעיצוב תוכן שפרסמה חברת ”גוגל” למנהלי אתרים לבין ההנחיות לנגישות אתרים.

ההתאמה בין המלצות ”גוגל” לבניית אתרים לבין הנחיות הנגישות לאינטרנט

המלצה של ”גוגל” המלצה דומה בהנחיות הנגישות?
בנה אתר עם היררכיה ברורה ועם קישורי טקסט. על כל דף להיות נגיש מקישור טקסט סטטי אחד לפחות. כן
צור למבקרים מפת אתר עם קישורים המצביעים על החלקים החשובים באתר. כן
צור אתר שימושי ועתיר מידע וכתוב דפים המתארים בדיוק ובאופן ברור את הנושא. כן
חשוב על המילים שהמשתמשים יקלידו כדי למצוא את הדפים שלך, וודא שהאתר שלך אכן כולל אותן. באופן עקיף
נסה להשתמש בטקסט במקום בתמונות כדי להציג שמות, תוכן או קישורים חשובים. הסורק של Google אינו מזהה טקסט הנמצא בתוך תמונות. אם אתה משתמש בתמונות כתוספת לטקסט, שקול להשתמש בתכונה ALT כדי לכלול מספר מילות תיאור. כן
ודא שכל רכיבי <title> וכל תכונות ALT הם תיאוריים ומדויקים. כן
בדוק את תקינות הקישורים ואת נכונות קוד HTML. כן
אם אתה מחליט להשתמש בדפים דינמיים (כלומר דפים שבהם כתובת האתר כוללת תו ”?” ), היה מודע לכך שלא כל ה”עכבישים” של מנועי החיפוש סורקים דפים דינמיים וסטטיים כאחד. כדאי לצמצם את מספר הפרמטרים ולקצר אותם ככל האפשר. לא
כדאי לשמור על מספר סביר (פחות ממאה) של קישורים בכל דף נתון. לא